کشور به بازاریابی گسترده در زمینه گردشگری ورزشی نیاز دارد
جمشید همتی مرادآبادی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با بیان اینکه بهصورت تخصصی در حوزه اسپورت مارکتینگ و اسپورت توریسم «بازاریابی و گردشگری ورزشی» فعالیت میکند، اظهار کرد: کشور ما ظرفیت فوقالعادهای در این زمینه دارد اما متأسفانه نتوانستیم از این فضا بهطور مناسب استفاده کنیم بهطور مثال حتی تور و لیدر ورزشی هم نداریم، جامعه ما به بازاریابی گسترده در زمینه گردشگری ورزشی نیاز دارد.
مدیر تربیتبدنی و سلامت سازمان سما عنوان کرد: بیشترین منبع درآمد اغلب کشورها از طریق برگزاری کمپها و اردوهای ورزشی، میزبانیها، آموزشها، جنگلنوردی، کویرنوردی، ساحلنوردی و غیره است و توانستهاند در این زمینه موفق عمل کنند، بهطور مثال ما برای حضور در اردوهای ۲۰ روزه تا یکماهه ترکیه، بهمنظور دریافت پکیجهایی شامل هتلینگ، غذا، سالنهای ورزشی، اتاقهای آموزش، استخر، جکوزی و غیره به این کشور پول پرداخت میکنیم، از اینرو تیمهای ما تمایل به حضور در این اردوها پیدا میکنند و از این طریق منابع ارزی فراوانی وارد این کشور میشود.
وی افزود: در کشور فرانسه نیز بهواسطه برگزاری مسابقات والیبال ساحلی زیر برج ایفل، نمایشگاههای مختلف و متنوعی همچون وسایل آرایشی بهداشتی برگزار میکنند که از این طریق علاوه بر جذب تماشاچی، محصولات خود را در کشورهای دیگر مطرح میکنند و موجب جلب مشتری میشوند.
همتی بیان کرد: کشور ما ظرفیتهایی همچون ساحل، جنگل، کوه، برف، اسکی و غیره دارد، مثلا در حال حاضر پیست اسکی توچال در تهران، هوای گرم خوزستان، ساحل مناطق شمالی و غیره، اقلیم ما را به اقلیمی چهارفصل تبدیل کرده که نیازمند تدابیر لازم مسئولان برای بهرهگیری از این امکانات است.
انتهای پیام/پ
انتهای پیام/